DARBUKA, DEF, RIQ, TAPAN

Gábor zenei érdeklődése a gyermekkorban elkezdett magyar és erdélyi néptáncok tanulásának, művelésének hatására korán a népzene felé fordult. Mivel elsősorban az ütőhangszerek érdekelték, amelyben a magyarországi népzene nemigen bővelkedik, 1989-ben tanulmányokat kezdett a veszprémi Csermák Antal Zeneiskola, Dzsessz-dob magániskolájában, majd ezek után fordult a különböző kultúrák népzenéjében fellelhető ütőhangszerek megismerése felé. 

Több alkalommal járt Törökországban és Marokkóban a kezdeti útkeresés során, majd később részt vett meghatározó mesterei: Hossam Ramzy, Issam Houshan, Abdou Manssour workshopjain és magánóráin, hogy a közel-keleti ütőhangszerek játékmódjának különböző stílusjegyeit minél hitelesebben elsajátítsa.

Közben indiai tabla magánórákat vett Szalay Pétertől, a Calcutta Trió tablásától, Alla Rakha tanítványától, és 2016-tól szintén tabla órákat vesz pt. Rajesh Gangani indiai tabla mestertől.

Több, mint 4 évig tanult klasszikus hangképzést magántanáraitól, valamint tuvai és mongol torokének technikákat tanult szintén magánúton.

Olvedi-Gabor-2017